Na verschillende soorten Content Managementsystemen en tools geprobeerd te riep een Affiliate-marketingbureau de hulp in van Auditeers in voor het opzetten van een nieuwe back-end en beheersysteem voor hun Casino website.

Affiliate website Casino's

TheCasinoWizard.com is een verzamelwebsite over diverse casino's over de hele wereld. Op de site is per casino een schat aan informatie te vinden over bijvoorbeeld gehanteerde valuta, licenties, actieve landen, wijze van uitbetalingen en diverse bonussen. Onze collega's in dit project zijn affiliate partners en ontvangen dus een vergoeding voor elke casino-liefhebber die ze doorsturen naar het betreffende casino en vervolgens gaat spelen. 

Achter de website zit een door Auditeers ontwikkeld adminsysteem waarmee alle casino's, specificaties, bonussen, webpagina's etc beheerd kunnen worden. Dit systeem is gekoppeld aan de affiliate software waardoor kliks, doorverwijzingen en opbrengsten gemeten kunnen worden.

Original photo by Austin Distel 

SEO als uitgangspunt

De concurrentie in deze markt is groot, daarom is het van belang dat de website niet alleen qua uiterlijk, inhoudelijk, maar ook technisch op-en-top in elkaar zit. Om aan alle voorgestelde optimalisatie eisen te voldoen werd er in de oude Wordpress-website tientallen aanvullende plu-ins gebruikt waarmee je dus afhankelijk bent van tientallen andere ontwikkelaars en (beveiligings)updates. Door de ontwikkeling van een custom systeem zijn deze risico's weggenomen. 

Bij aanvang van het project zijn eerst een aantal metingen gedaan m.b.v. bijvoorbeeld google analytics en -webmastertools. Waar scoren we goed op, wat wordt goed geïndexeerd en waar zit nog verbetering. Ook is het natuurlijk van belang dat de website snel is en volledig mobile-friendly. Leg deze informatie naast de huidige vereisten en voorspellingen voor SEO-optimalisatie en je kunt bepalen hoe de websites en beheersysteem technisch opgebouwd dient te worden.  Dit varieert van de juiste meta-tags meegeven aan pagina's en contentitems zoals titels en afbeeldingbeschrijvingen tot aan de optimalisatie van html, css en andere site-speed-oplossingen. 

Ook worden er diverse Rich Snippets geïmplementeerd zoals voor de FAQ pagina's, critic reviews en artikelen. 

Omdat een goeie website constant veranderd, en de indexering-algoritmes ook,  ook zullen we elke drie maanden opnieuw checken of de website nog steeds aan alle technische SEO-eisen voldoet. Van crawl-errors tot mobile-friendly tests en van Open Graph tot Rich Result tests.